آخرین اخبار اشتغال و اقتصاد

آخرین اخبار استخدامی و اقتصادی

آخرین اخبار اشتغال و اقتصاد

آخرین اخبار استخدامی و اقتصادی

بایگانی
آخرین نظرات

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس دولت با اجرای رسمی گام دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها در لحظاتی پیش، نرخ جدید حامل‌های انرژی را تعیین کرد.

در این راستا قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 1000 تومان تعیین شد.

همچنین گازوئیل 250 تومان، بنزین سوپر 1100 تومان و هر متر مکعب سی ان جی 450 تومان عرضه می‌شود.

بنابراین گزارش، اوایل هفته جاری رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که قرار است افزایش قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، از اواخر هفته عملیاتی شود.

با این اقدام فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که محوریت اصلی آن آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی بود، کلید خورد.

دولت مصمم است تا با استفاده از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، چرخ تولید را به عنوان محرک اصلی اقتصاد به حرکت در آورد.

براساس تصمیم دولت، سهمیه‌های بنزین 400 تومانی موجود در کارت‌‌های سوخت‌، نمی‌سوزد.

آگهی استخدام تعدادی حسابدار در مشهد

حسابدار

به تعدادی نیروی حسابدار با سابقه و بدون سابقه نیازمندیم

8824212

حسابدار خانم با سابقه مرتبط

آدرس: آزادی 127 – کوچه اول سمت چپ – پلاک 59

تلفن: 8699063

شرکت خدمات مالی

به تعدادی کارآموز و حسابدار جهت پروژه های مالی نیازمند است

8442522

09154252076

حسابدار مسلط به نرم افزارهای مالی، تمام وقت، با سابقه کار

8406699

سازه حساب

به چند کارآموز

جهت حسابداری با ارائه مدرک فنی و حرفه ای نیازمندیم

09151185193

05116099149

به یک حسابدار خانم جهت کار در فروشگاه نیازمندیم

ساعت تماس 9 الی 14

2572636

استخدام فوری

حسابدار، به همراه دوره عملی

با حقوق بالا و بیمه

09157590590

05118439962

حسابدار

به یک حسابدار با سابقه در زمینه حمل و نقل بین المللی نیازمندیم

09153095002

استخدام دفتر فروش دستگاه های گرمایشی و سرمایشی

به یک منشی خانم جهت همکاری در شیفت عصر دفتر فروش با حقوق مکفی

چهار راه هنگ 2304481

ساعت تماس 9 الی 13       17 الی 21

کبابی گلپایگانی

-       دو حسابدار آقا

-       چند کارگر آقا

بلوار پاسارگاد تقاطع سراج  09173138213

خانه چاپ استخدام می نماید :

√ کارمند اداری، کارمند فروش : آقا با سابقه کار و روابط عمومی بالا

با مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم

√ نگهبان : محدوده  سنی حداقل 40 سال

√ کارگر : با سابقه کار در چاپ خانه

√ کارگر خدمات

تماس تبلیغاتی اکیدا ممنوع

آدرس : شهرک صنعتی جی ( ساعت تماس 17 – 8 )

شماره تماس : 5721077 – 5720446 – 5720346 – 0311

شرکت فعال در پروژه های فراساحل نفت و گـاز، جهت تکمیل کادر فنی خود از  افرادواجد شرایط ذیل دعوت به همکاری می نماید.

·              مهندس الکترونیک-تکنسین-مسلط به تعمیرات بوردهای الکترونیکی پیشرفته-پروتکل های سریال-آشنایی با فیبر نوری و فیوژن -آماده به کار در مناطق عملیاتی جنوب

·              مهندس برق قدرت-مسلط بر سیستمهای 400تا 1000 ولت-آشنایی با انواع درایوها،الکتروموتور ها،سیم پیچی و ترانس ها –آماده به کار در مناطق عملیاتی جنوب

·              داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت(آقایان).

·              محل سکونت:استان تهران و شهر های اطراف

از واجدین شرایط دعوت به عمل می آید رزومه کـاری خود را به آدرس زیر ایمیل نمایند:

Info@mavitronics.net

با اطمینان میتوان گفت که هیچ گونه کتاب الکترونیکی و یا حتی منبع جامعی مجازی در رابطه با " مجموعه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی " موجود نیست و جای خالی این کتاب الکترونیکی در میان مشمولان عزیز و حتی بسیاری از مستخدمین قوای سه گانه و نیروی انتظامی و همچنین پزشکان معتمد جهت انجام معاینات نیروی انتظامی به شدت احساس می شود. بنده خود به شخصه به چندین مرکز نظام وظیفه در چندین شهر از چندین استان سر زده ام و از نزدیک شاهد ازدحام بیش از اندازه مشمولان ( که گاه حتی برای یافتن پاسخ پرسشهایشان هم اجازه ی ملاقات با پرسنل را نمی یافتند ) بوده ام. تقریباً می توان گفت تمامی برادران دانشجو که مشمول قانون خدمت وظیفه ی عمومی هستند، پس از فراغت از تحصیلات، با حجم عظیمی از پرسش هایی روبه رو می شوند که پاسخ آنان را یا باید از " مسئول امور مشمولین " دانشگاه خود بیابند و یا اگر بخت با ایشان یار باشد! و بتوانند با افسر مسئول سازمان وظیفه ی عمومی شهر خود ملاقات کنند! از ایشان جویای مطالب خویش باشند. در این کتاب جامع، کلیه قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام وظیفه کشور از منابع متعدد و به روز جمع آوری شده است.

کتاب حاضر در بخشهای زیر و 172 صفحه تنظیم شده است:
قوانین
فصل اول ـ کلیات 
فصل دوم ـ احضار برای دوره ضرورت
فصل سوم ـ رسیدگی
فصل چهارم ـ معافیتها - معافیت کفالت - معافیت پزشکی - معافیت موارد خاص و غیره ...
فصل پنجم ـ آموزش نظامی مشمولان و درجات و حقوق و مزایای آنان
فصل ششم ـ احضار در مراحل احتیاط و ذخیره
فصل هفتم ـ غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازاتها
قوانین الحاقی
سایر قوانین خدمت وظیفه عمومی

آیین نامه ها
فصل اول ـ کلیات
فصل دوم ـ احضار برای دوره ضرورت
فصل سوم ـ رسیدگی
فصل چهارم ـ معافیتها - معافیت کفالت - معافیت پزشکی - معافیت موارد خاص و غیره ...
فصل پنجم ـ آموزش نظامی مشمولان و درجات و حقوق و مزایای آنان
فصل ششم ـ غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازاتها

برای دانلود اینجا کلیک نمایید

1-تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود

 2-سر زدن به بخش کارگزینی اداره ها و سازمانهای دولتی که شما میخواهید در انجا بعنوان امریه پذیرفته شوید و گرفتن یه نیمچه قول از انها برای پذیرفتن شما(هر ارگان دولتی یکسری رشته های خاص دانشگاهی را که تاریخ اعزام انها مطابق با قوانین انها باشد را میپذیرند)

 3-هر مشمول تنها 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال نماید

 4-تقریبا بطور متوسط از زمانی که شما مدارک خود را برای سازمان وظیفه عمومی میفرستید یک ماه طول میکشد تا برگ سبز شما به منزل شما فرستاده شودبر روی برگ سبز شما تاریخ اعزام شما درج گردیده است

 5-شما باید حداقل 3 ماه جلوتر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام ان مطابق با تاریخی است که ان اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی مذکور تحویل دهید.پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تاریخ اعزام شما 3 ماه فاصله باشدبه طور مثال اگر یک اداره دولتی به شما بگوید که برگ سبزتان را با تاریخ اعزام 1392/12/1 بگیرید شما باید مدارکتان را تقریبا 1392/7/30 برای سازمان وظیفه ارسال نمایید.در ضمن بد نیست که شما از طریق تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی درباره کار خود با وظیفه عمومی مشورت کنید

 6-بعد از اینکه برگ سبز شما برایتان توسط پست اورده شد سریعا و بدون فوت وقت ان را به اداره دولتی مذکور تحویل داده تا خدای نکرده جای شما گرفته نشود چون هر اداره یا سازمان دولتی تعداد محدودی امریه میپذیرد

 7-تنها راه ارتباط با سازمان وظیفه عمومی تلفن است و این سازمان سایت خاصی ندارد

8-قابل ذکر است که کسانی که امریه میشن باید دوره آموزشی خود را در پادگانهای نظامی طی کنند(معمولا50روز)

برای تهیه متن کامل و دانلود کتاب  از صفر تا صد گرفتن امریه سربازی اینجا کلیک کنید

 دانلود کتاب همه مقررات و روشهای معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

قیمت نهایی بنزین

۰۴
ارديبهشت

همزمان با تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی در سطح وزارت نفت، قیمت‌های جدید بنزین فردا شب رسما اعلام می‌شود تا از هفته آینده شاهد عرضه مجدد بنزین و گازوئیل سه نرخی در سطح جایگاه‌های سوخت باشیم.

خبرگزاری مهر: همزمان با تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی در سطح وزارت نفت، قیمت‌های جدید بنزین فردا شب رسما اعلام می‌شود تا از هفته آینده شاهد عرضه مجدد بنزین و گازوئیل سه نرخی در سطح جایگاه‌های سوخت باشیم.


از ساعت 24 فردا شب پنج شنبه چهار اردیبهشت ماه قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی رسما اعلام و در جایگاه‌های سوخت این فرآورده‌های نفت و گاز عملا با قیمت های جدید عرضه خواهد شد.


از این رو صبح امروز با برگزاری نشستی فوق‌العاده با حضور مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی، آخرین وضعیت جایگاه‌ها، تلمبه‌ها وضوعیت سوخت رسانی با افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی مورد برسی قرار گرفت.


مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی امروز در این نشست فوق العاده با بیان اینکه  پیش بینی نمایش قیمت در نمایشگرهای تلمبه و همچنین در سیستم سامانه شده است، گفت: با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران موجودی گیری از جایگاه‌های CNG به صورت مشترک توسط بازرسان شرکت ملی پخش نفتی و شرکت ملی گاز انجام خواهد شد.


این مقام مسئول با اشاره به تشکیل تیم‌های عملیاتی تصریح کرد: تلاش شده هیچ جایگاه و حتی تلمبه‌ای در این ایام غیرفعال نباشند و جایگاه‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول خدمات رسانی باشند.


از سوی دیگر با جمع بندی نهایی انجام گرفته بین وزارت نفت، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها، فردا به طور رسمی قیمت جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی اعلام خواهد شد.


در همین حال مسئولان دولتی از محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری و یا شخص حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان مسئولان احتمالی اعلام قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل نام برده می شود.


با توافق انجام گرفته در سطح دولت، با ادامه نظام سهمیه بندی و عرضه کارتی بنزین از هفته اینده به صورت سه نرخی عرضه خواهد شد.


بر این اساس علاوه بر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت، بنزین با دو قیمت جدید نیمه یارانه ای و آزاد عرضه خواهد شد.


از سوی دیگر بنا بر اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور تا اطلاع ثانوی مردم می توانند بنزین را با قیمت 400 تومانی ذخیره کارت ها و یا کارت جایگاه داران با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.


محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری هم پیشتر در اظهاراتی درباره آخرین وضعیت قیمت‌گذاری و ساز و کار عرضه انرژی با اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفته بود: دولت به دنبال آن است که با یک شیب بسیار ملایم نرخ حامل‌های انرژی حداکثر تا سقف 24 درصد افزایش یابد.


این اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور پس از آن توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در یک برنامه تلویزیونی تائید شد به طوری‌که مرد اول اقتصاد کشور دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از افزایش قیمت حامل های انرژی با یک شیب بسیار ملایم خبر داد و یادآور شده بود: قیمت حامل‌های مختلف انرژی قرار است در یک دوره 5 تا 7 ساله به طور کامل آزاد شود.


برهمین اساس، اگر سالیانه 20 تا 24 درصد قیمت سوخت گران شود در مدت 5 سال قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی آزاد خواهد شد.


با اظهار نظر این دو مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، مشخص شد دولت پس از بررسی سناریوهای مختلف قیمت ( از کمترین تا بالاترین قیمت) به سناریوی افزایش متوسط 20 تا 24 درصدی قیمت‌ها در سال رسیده است تا ظرف مدت 5 سال به هدف آزادسازی قیمت‌ها برسد.


بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی جایگاه های سوخت برای عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت های جدید آماده هستند، گفته است: جایگاه‌های سوخت از 27 بهمن ماه سال گذشته تاکنون در چندین مرحله برای عرضه بنزین با قیمت جدید در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

برای استفاده بهینه و موثر از بانکداری الکترونیک می بایست مفهوم واژه ها و اصطلاحات آن را به خوبی بدانیم  و هر یک از این خدمات را در جایگاه خودش و در مواقع مورد نیاز به کار ببریم.


به گزارش ایجاب نیوز ، برخی واژه های مرسوم در کشورمان مخفف نظام های پرداخت و یا اصطلاحات بومی و مختص کشورمان است و برخی مفاهیم رایج در نظام بانکداری الکترونیک سراسر جهان. در زیر به برخی از این اصطلاحات اشاره می کنیم:


 شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی)


«شتاب»، از سال 1381 با هدف یکپارچه کردن و به هم پیوستن سامانه های کارت تمامی بانکهای کشور آغاز به کار کرد. در حال حاضر مرکز «شتاب» به عنوان سوئیچ ملی کارت بانک در کشور ایفای نقش نموده و تمام بانکهای کشور در آن عضویت دارند. عملیات تحت پوشش شتاب دامنه وسیعی از تبادلات، از قبیل برداشت وجه نقد، خرید الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده گیری را در بر می‌گیرد و به طور متوسط روزانه بیش از دو و نیم میلیون تراکنش را پردازش می‌کند.


شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی)


«شاپرک»، نظام جدیدی است که تمهیدات لازم را برای اتصال مستقیم ارایه دهندگان خدمات پرداخت به زیرساختهای ملی پرداخت و تسویه فراهم می‌آورد و بر مبنای آن، ساماندهی کارتخوانهای در نظام بانکی کشور، نظارت دقیق و همه جانبه بر عملیات بانکی انجام شده از طریق کارتخوانها و حصول اطمینان از رعایت استانداردها و ضوابط، تطبیق عملیات پرداخت الکترونیکی با ضوابط مبارزه با پولشویی، کاربری بهینه سرمایه‌گذاریهای انجام شده، افزایش سطح پوشش کارتخوانها به منظور تعمیق پرداختهای الکترونیکی، پرهیز از اقدامات بازارشکنانه و تقویت مشارکت واقعی بخش خصوصی در توسعه و راهبری شبکه پرداخت کشور؛ صورت می پذیرد. در این طرح ضوابط جدید ناظر بر ارایه دهندگان خدمات پرداخت (ویرایش 2) با دیدگاه اولویت نظارت، پایش و رصد تراکنشهای مالی الکترونیکی بازنویسی شده تا ضمن منع کامل «شاپرک» از ورود به عرصه کسب و کار پرداخت الکترونیکی و رقابت با شرکتهای فعال در این زمینه، تمهیدات کافی و ضمانت اجرایی برای اعمال سیاستهای کلان و نظارت دقیق بر عملکرد بانکها و شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و رهگیری مبادلات پولی الکترونیکی مطابق با قوانین، مقررات و دستورالعملها، صورت پذیرد.


شبا (شناسه بانکی ایران یا شناسه حساب بانکی ایران)


«شبا»، شماره ملی حسابهای بانکی بوده و به منظور تسهیل، استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و مبادلات بین المللی بانکهای کشور، بر اساس استاندارد ISO 13616 : 2007 تعریف و تبعین گردید، شماره «شبا» مستقل از نظام شماره گذاری حساب داخلی بانک بوده و طبق اصول و فرمول مشخص با استفاده از شماره حسابهای داخلی بانکها محاسبه و صادر می گردد. در این روش شماره گذاری کشور، بانک، مشتری و نوع حساب قابل شناسایی بوده و نیز دارای کدی کنترلی برای جلوگیری از بروز خطاست.


تراکنش


به فرآیند تبادل اطلاعات میان درخواست‌کننده و سوئیچ اطلاق می‌گردد که شامل ارسال پیام، پردازش آن و اخذ پاسخ مقتضی می‌باشد.


درگاه پرداخت اینترنتی


درگاه پرداخت اینترنتی امکان انجام هر گونه عملیات خرید و پرداخت به صورت Online از طریق اینترنت را فراهم می‌نماید.


خرید اعتباری


به انجام تراکنش خرید به صورت اعتباری (از طریق کارت‌های اعتباری) گفته می‌شود.


خرید غیر اعتباری


به انجام تراکنش خرید به صورت نقدی (از طریق کارت‌های نقدی و پیش‌پرداخت) گفته می‌شود.


 تابا (سامانه تسویه اوراق بهادار الکترونیکی)


«تابا»، به عنوان زیرساخت انتشار و تسویه انواع اوراق بهادار الکترونیکی به عنوان یکی از ارکان طرح نظام جامع پرداخت در سال 1388 راه اندازی شد و با آغاز فعالیت، انتشار و مبادله تمامی اوراق مشارکت دولتی و بانک مرکزی وگواهیهای سپرده منحصراً به صورت الکترونیکی صورت پذیرفته و انتشار اوراق مشارکت به صورت کاغذی متوقف شد.


ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی)


«ساتنا»، برای دستیابی به دو هدف اصلی «تسویه مبادلات بین بانکی» و «انتقال وجه فوری بین حسابهای مشتریان در دو بانک مختلف» از آذرماه سال 1385 راه اندازی شد و از شهریورماه 1387 خدمات ساتنا برای حواله های بین بانکی نیز معرفی شده است. خدمات ساتنا در حال حاضر بدون کارمزد در تمامی شعب همه بانکها و برای انواع حسابها (اعم از سنتی و متمرکز) ارایه می‌شود.


پایا (پایاپای الکترونیکی)


«پایا»، زیرساخت اصلی مبادلات پولی بین بانکی انبوه به شمار آمده و ستون فقرات حواله هاو انتقالات وجوه بین بانکی را در کشور تشکیل می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دستور پرداختهای متعدد را از طرف بانکها دریافت، پردازش و برای انجام به بانکهای مقصد ارسال نماید. متناظراً بانکها نیز می‌توانند دستور پرداختهای مشتریان خود را به صورت انفرادی یا انبوه دریافت و برای پایاپای و انجام در بانکهای مقصد به «پایا» ارسال کنند. سامانه پایاپای الکترونیک در درون خود دارای دو هسته جداگانه «انتقال اعتبار» و «برداشت مستقیم» است که ارایه خدمات ارزش‌افزوده را برای بانکها میسر می‌سازند و  بانکها را در ارایه خدمات «پرداخت الکترونیکی اقساط»، «پرداخت حقوق و مستمری کارکنان» و همچنین «پرداخت سود سهام» و «سود اوراق بهادار» به مشتریان عمده خود یاری می دهد.


نماد (نظام مدیریت امضای دیجیتال)


«نماد»، شاخص اصلی شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی است و از آنجایی که پرداختهای الکترونیک عموما بدون حضور فرد صورت پذیرفته و روشهای سنتی تشخیص هویت در شناسایی متقاضیان بانکداری الکترونیک نا کارا است، این نظام کلید راهگشای شناسایی متقاضیان برای انجام یک معامله الکترونیکی سالم می باشد.